ALGEMENE VOORWAARDEN

Onderstaande Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de dienstverlening van Daphne Lugtenberg Organisatieadvies- en begeleiding & Interim-management.

 

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtnemer: Daphne Lugtenberg Organisatieadvies- en begeleiding & Interim-management die deze algemene voorwaarden gebruikt voor het aanbieden van diensten.
  • Opdrachtgever: de wederpartij van opdrachtnemer, zijnde personen en of organisaties die een dienst afnemen van opdrachtnemer.
  • Overeenkomst: een contract tussen opdrachtgever en opdrachtnemer betreffende een overeengekomen dienstverlening.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  • Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever waarop opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  • De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
  • Onrechtmatig bezwarende algemene voorwaarden van opdrachtgever worden nadrukkelijk niet erkend en worden afgewezen.

 

Artikel 3. Offertes en prijzen

  • De door opdrachtnemer gemaakte offertes en prijzen zijn vrijblijvend. Opdrachtnemer behoudt zich het recht offertes en prijzen te wijzigen indien zij dit noodzakelijk acht.
  • De prijzen in de genoemde offertes zijn exclusief BTW.
  • Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.

 

 Artikel 4. Opdracht en annulering

  • Een offerte wordt een opdracht zodra de offerte is bevestigd.
  • Indien een opdracht, of een deel daarvan, binnen 48 uur voor aanvang van de uitvoering ervan wordt afgezegd wordt aan opdrachtgever 100% van de voor de uitvoering gereserveerde tijd en kosten in rekening gebracht.

 

Artikel 5. Uitvoering van de overeenkomst

  • Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  • Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  • Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar behoorde te zijn.

 

Artikel 6. Contractduur: uitvoeringstermijn

  • De overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  • Indien wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.

 

Artikel 7. Geheimhouding

  • In het kader van de AVG is er voor opdrachtnemer een privacy beleid opgesteld.
  • Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van alle informatie en gegevens van de opdrachtgever naar derden.
  • De opdrachtgever doet zonder toestemming van opdrachtnemer aan derden geen mededelingen over de aanpak, werkwijze en rapportage van opdrachtnemer.

 

Artikel 8. Wijzigen en meerwerk

  • De opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden veranderd, als de partijen ervoor kiezen de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden uit te breiden of te wijzigen.
  • Als door de tussentijdse wijziging het overeengekomen bedrag/kosten verandert, meldt opdrachtnemer dit de opdrachtgever zo spoedig mogelijk.
  • Indien een tussentijdse wijziging in de opdracht of opdrachtuitvoering ontstaat door de opdrachtgever, brengt opdrachtnemer de noodzakelijke aanpassingen aan en kan dit als aanvullende opdracht en mogelijk aanvullende kosten aan de opdrachtgever worden bevestigd.

 

Artikel 9. Gebreken, klachtentermijn, geschil

  • Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan opdrachtnemer.
  • Indien een klacht gegrond is, zal opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen; tenzij dit inmiddels voor opdrachtnemer of deelnemer aantoonbaar zinloos is geworden.
  • Partijen komen overeen geschillen naar beste eer en geweten te behandelen en zorg te dragen dat een voor alle partijen aanvaardbaar vergelijk nagestreefd wordt binnen redelijk te noemen grenzen en termijn.

 

Artikel 11. Betaling

  • Betaling vindt slechts plaats na facturering van opdrachtnemer aan opdrachtgever. Opdrachtgever betaalt deze kosten binnen 14 dagen na factuurdatum.
  • De betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle zowel mondeling als schriftelijk gemaakte afspraken.
  • Indien de opdrachtgever het verschuldigde bedrag niet binnen 14 dagen na factuurdatum heeft betaald krijgt de opdrachtgever een betalingsherinnering toegestuurd. Voldoet de opdrachtgever binnen 14 dagen nog niet aan de betalingsherinnering, dan is opdrachtnemer gerechtigd incassomaatregelen te treffen, dan wel dit door derden te laten uitvoeren. Alle kosten die verband houden met deze vordering komen voor de rekening van de opdrachtgever.
  • Bij een betalingsachterstand is opdrachtnemer gerechtigd verdere behandeling op te schorten totdat de opdrachtgever aan de betalingsverplichting heeft voldaan.
  • Afspraken dienen uiterlijk 48 uur voor het tijdstip van de afspraak geannuleerd te worden. Bij niet tijdig annuleren voor de afspraak, is opdrachtnemer gerechtigd de gereserveerde tijd in rekening te brengen.

 

Artikel 12. Aansprakelijkheid

Indien opdrachtnemer aansprakelijk is, dan is die aansprakelijkheid als volgt begrensd:

  • De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot het afgesproken offertebedrag van de opdracht. Bij opdrachten die een langere doorlooptijd dan een half jaar hebben, geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste zes maanden.
  • Iedere vordering tot schadevergoeding vervalt door het enkele verloop van zes kalendermaanden na het ontstaan van de vordering.
  • Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade.

 

Artikel 13. Overmacht

  • Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen.
  • Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat opdrachtnemer de verbintenis had moeten nakomen.
  • Tijdens overmacht worden de verplichtingen van opdrachtnemer opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door opdrachtnemer niet mogelijk is langer duurt dan 2 maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
  • Indien opdrachtnemer bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de deelnemer gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.

 

Emmeloord, 2024